25. 2. 2013

Karamelová bábovka



Jemná, lahodná chuť bábovky...no, ak ju upečiete posúďte sami ;-) Toto cesto mám vyskúšané aj na Škoricovú roládu



Cesto:
  • 3 vajcia
  •  70g kryštálového cukru
  •  100 ml horúcej vody
  •  100 ml oleja
  • 1 kypriaci prašok do pečiva
  • hladká múka
  • kryštálový cukor

Postup:

70g kryštálového cukru upálime na karamel.



Pridáme 100ml horúcej vody ( nezľaknúť sa, hoci sa z toho spraví jedna lízatková hmota, ale miešaním a varením sa to zas rozpustí, nesmú zostať hrčky ) a necháme vychladnúť.


Tri celé vajcia odvážime (aj so škrupinami), koľko budú vážiť, tak toľko treba odvážiť cukru a múky (vážili 197g, tak toľko dať aj cukru a múky)...ja som dala menej cukru, stačí 80g.



Žĺtky vyšlaháme s cukrom a kto má rád, môže pridať 1 čajovú lyžičku mletej škorice (ale nemusí byť) Vlejeme 100ml oleja a vychladnutý karamel.


Preosiatu múku rozmiešanú s kypriacim práškom.


A opatrne vmiešame vyšľahaný sneh.



Cesto (je hustejšie) dáme do bábovkovej formy, ktorú sme vopred vymazali a vysypali múkou alebo jemnou strúhankou, formu som použila s rozmerom (205 mm x 205 mm)

Vo vyhriatej rúre (piekla som v plynovej) bábovku pečieme asi 45-50 minút. Skúšame špajdlou, ak sa cesto neprilepí, je upečená) Necháme dobre vychladnúť a vyklopíme.




Prajem dobrú chuť a príjemné posedenie pri kávičke :-)


Vždy ma poteší, keď moje recepty majú úspech aj u druhých a pošlú mi aj fotku ich výtvoru. Takto krásne sa bábovka vydarila Eliške a žienke pod nickom turistka :-) Eliška ju spravila aj v bezlepkovej verzii a hladkú múku nahradila za MIX C











27 komentárov:

  1. och, uplne si viem predstavit tu karamelovu chut cesta :) vyzera fantasticky, hned by som si dala :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Jemná jak peříčko, musí být výborná...:-)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Mňam, karamel, takže určite bola taká aj bábovka. Už sa teším, ako vyskúšam, takúto sme ešte nemali.
    A ďakujem za návštevu na mojom blogu.
    Pekný večer,
    A.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Aďka, dúfam, že bude mať úspech aj u vás a ďakujem :-) ...krásny večer prajem :-)

      Odstrániť
  4. zase mnamy...ach jaj, mne sa len vzdy slinky zbiehaju

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. :-))..ďakujem Katka, to aj mne, keď som na tvojom blogu :-)

      Odstrániť
  5. Milujem karamel a rada by som ju aj vyskušala ale akosi som nepochopila to s važením vajíčok. Akože ked budu vajička važiť napr 200g tak pomer muky a cúkru bude 1:1, pripadne cukru o niečo menej a o čo menej dam cukru o to viac muky?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Gabika, áno presne tak, koľko budú vážiť vajíčka, tak toľko navážiť múky a tiež aj cukru, ale ja cukru dávam vždy menej...takže len toľko treba dať múky, koľko budú vážiť vajíčka....už vyskúšali podľa môjo receptu: http://varecha.pravda.sk/recepty/karamelova-babovka-fotorecept/37533-recept.html a vydarila sa :-) Tak držím palce a dúfam, že bude mať bábovka aj u vás úspech :-)

      Odstrániť
  6. Yvetka karamel a ja sme veľkí kamaráti :-) to musí byť dobre. Fotky super a ten podnos pod bábovku skutočne romantika a nádherá. Krásny deň prajem.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ďakujem Marika :-)...prajem dobrú noc a zajtra krásny deň aj tebe! :-)

      Odstrániť
  7. zrovna dneska jsem si myslela, e bych mohla něco podobného upéct :D:)

    OdpovedaťOdstrániť
  8. vidím, že aj u vás bola na programe bábovka :-))) u nás jablková, táto vyzerá lákavo a voňavooo :-)))

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Nádhera, paráda! recept si ukládám:-)

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Miluji karamel a tohle vypadá báječně, díky.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. rado sa stalo Amelie, dúfam, že si tiež pochutíš :-)

      Odstrániť
  11. Dobry den, tato babovka je genialna. Skoricu som nedala. A namiesto hladkej muky som dala spaldovu a namiesto krystaloveho cukru som dala trstinovy. Mnamky, nestihla som ani odfotit. Taktiez je dobra aj vasa babovka s kyslou smotanou. Palec horu !!!!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Dobrý deň, mám radosť, že ste bola s receptom spokojná a ešte ste ju aj vylepšili v zdravšej verzii, ďakujem za milý komentár a super, že chutila aj bábovka s kyslou smotanou :)

      Odstrániť
  12. Ivetka a na koľko stupňov prosím cca? Lebo už pečiem 40 min na 160°C v elektrickej a vnútri je stále surová a zvonka a zvrchu už moooc tmavá.
    MonMenueMonde

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Marika, júj to ma mrzí...mne sa nedali uviesť teploty, lebo som mala plynovú rúru, ale už som sa dočkala novej a elektrickej. Keď pečiem bábovky, tak zvyknem piecť asi 40-45 minút na 180 °C. Čo som pozerala recept od Elišky, ona ju vyskúšala v bezlepkovej verzii a piekla ju 35
      minútna 150 °C.

      http://varecha.pravda.sk/recepty/karamelova-babovka-bezlepkova-fotorecept/37566-recept.html

      Odstrániť

***Milí návštevníci môjho blogu!***

***** Vzhľadom na veľké množstvo spamu som na blogu nastavila moderovanie komentárov a preto sa Váš komentár, nezobrazí okamžite po napísaní, ale neskôr *****
*Ďakujem za pochopenie.*

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...